2.08.2010

Testimonies - Fenugreek Capsule



My Own Experience with Fenugreek
Honestly, I have been breastfeeding my daughter, Afrina, exclusively until she was 1 years and 7 months old without any solid food at all. When I started to allow her to eat solid food, I noticed my own breast milk became less because Afrina was not feeding my breast milk as often as before. This is when I started to take fenugreek seed capsules as herbal supplement to increase breast milk production. Thank God, I could actually feel that my breast became fuller with milk and my breast milk increased to the point that it was even more than enough for Afrina. I then keep on fully feeding her breast milk together with solid food (but I still never used formula milk, where I saved a whole lot of money here) till she was 2 years and 2 months, when I had to stop because I became pregnant with my second child.

Fenugreek had helped me to continue breastfeeding my child for as long as I can. Thank God for the natural power of fenugreek seed!


Pengalaman dengan Fenugreeek dan Testimoni Sendiri
Untuk pengetahuan semua, secara jujurnya saya telah menyusukan anak perempuan saya, Afrina, secara eksklusif sehinggalah umurnya 1 tahun dan 7 bulan tanpa makanan pejal lain. Apabila saya mula memberi anak saya makan makanan pejal, saya sedar susu saya sendiri berkurangan kerana Afrina tidak menyusu dengan saya sekerap sebelumnya. Inilah merupakan permulaan saya mengambil kapsul fenugreek seed sebagai pemakanan tambahan untuk meningkatkan penghasilan susu saya. Alhamdul-illah, saya dapat merasakan bahawa payu dara saya lebih penuh dengan susu dan susu saya berganda sehinggakan terlebih cukup pula untuk Afrina. Saya kemudian terus menyusukan Afrina sepenuhnya sambil memberikannya makanan pejal lain (namun saya tetap tidak menggunakan susu formula - saya dapat menjimatkan banyat duit) sehinggalah anak saya berumur 2 tahun dan 2 bulan. Pada masa ini, saya terpaksa berhenti kerana saya pula mengandungkan anak kedua (badan kurang sihat)

Fenugreek telah membantu saya untuk terus menyusukan anak saya sepanjang yang saya mampu. Saya rasa sangat bersyukur atas kebolehan semula jadi fenugreek seed!





Testimonials from My Customers


nieta_kl : nisa..just nak britau..akk berpuas hati ambil kapsul fg...memang bagus sungguh...memang susu bertambah,walaupon akk x ambil secara consistent..susu still banyak...walau pon akk kurang kan dos kapsul. Alhamdulillah...malam2 dah x payah bngun buat susu lagi, kalo x dulu kene bangun buat susu...susu akk x cukup. Dah nak abis stok nanti akk order lagi...


Yana
:
Sy beli fenugreek sjk dlm pantang tp amik 2-3 bj je sehr. then, bila da nk dkt naik keje semula, sy da menggelabah coz x buat stok susu lg(naik keje ari ke 47), ari ni dah ari ke 54, semlm n arini g outstation, so dptla 37.5 oz 6 kali pam. Alhamdulillah...fyi sy mkn 6 bj. tp sbb g outstation, smlm n arini xmkn lgsung fg, nnti da abes stock insyaAllah nk beli lg..I'm so hepi..hehe...

jarjar: nisa. i dah try more 2 weeks rasanye. mmg byk sikit perubahan. Susu mkin tambah. Ada hari saya tekandas lupa nak mkn fngk nih. tapi ada peningkatan gak. selalu mmng saya tak sempat nak pam until pukul 5. Breast berat, tapi pas mkn pil ni, kol 1 ke misti pam. pasal telampau pnoh sgt. dpt 6 oz kol 1 kol 5 kna pam g dpt 6 oz gak. klo dulu dpt 5 oz je. tq..

ita: ita dh rved smlm fng, mlm tdi kul 12 mkn 1 dulu. pagi tadi dah 2x ita pump dpt 5oz. cam x caya jer :glad:...pagi ni ita strt mkn 2 bj. nk tgk camner lagi b'tambah ke idak..

ieza: tp skrg ieza nmpk ss semakin bertmbah.. sekali pump dah bleh dpt 6-7oz.. klu sblm nie cm 3-4oz aje..



mummy qis: nisa..qis dh dpt fg..alhamdulillah susu makin byk walaupun utk masih skit..hopefully relactation



Norrazidah Fardalina IEDA
(8/28/09 1:57 PM):
Sebelum ni ieda teramatlah risau dengan penghasilan susu ieda sempena bulan ramadhan ni, yer la banyak sgt khabar angin kate bulan pose ni susu akan merundum..ieda mmg dah suspen gile macam mane nak buat nih...jd aku pun cari alternatif ..cari punya cari terjumpa la blog nisa ni ttg “increase yur breastmilk” mmg teruja gile2 hahaha..apa lag isms ngan nisa orde tuk 2 minggu je dulu utk tmpoh percubaan .Ieda start amik pil fenugreek kalau xsilap 2-3 hari sebelum puasa utk percubaan ieda cume amik 4biji je dulu (2 pagi dan 2 petang)selepas tempoh 24jam esok paginye…selalu bangun pukul 5 la nak pum untuk bekalan si kecik tu…biasanya dapat dalam . 8-9/9-10 oz…tp lepas amik fg..nah 12oz…maintain je sampai la start puasa..mmg susu jd banyak gile...huhuhhu start je bulan puasa hr tu atas nasihat nisa ieda up sikit fg jadi ke 6 biji dan hr ni masuk hr ke-7 puasa, Alhamdulillah setakat hr ke 6 susu aku mmg maintain je...aku still pum 4 kali sehari kalau rajin 5 kali, penghasilannya.. sekali pum mmg 8-10oz (pagi) 6-7 oz (petang ngan malam)tp hr ni masuk hari ke 7 breast asyik rasa penuh jer….terpaksa Tanya nisa balik bole x kurangkan sikit dose sbb brest rasa penuh kurang dari 4 jam la….huhuhu..apepun thanx so much to nisa sbb kenalkan fg ngan idea..mmg dah xrisau lg pasal stok EBM..Alhamdulillah


mira: salam nisa...mira pya stock dah dekat nak habis nie...nanti mira bank in duit mira bgtau yer....thank's coz susu mira dah increase after take aroun 2 month...alhamdulillah....rezeki eryna...love u nisa...thak's a lot once again...:)

intan syariza: salam nisa...smlm lepas dpt fg saya terus makan (kebetulan sampai tghari sempat makan fg b4 lunch). so sebelum tido saya makan cukup 5 kali untuk sehari. alhamdullillah...pagi2 terasa breast keras n berdenyut2 tanda susu dah banyak. happy sangat rasa.

jamilah: i think it's going to work with my body. 2 hari sebelum ni kalo 1xi pam dpt 1oz or kurang. (sedey sgt huhu) tp today alhamdulillah, dpt 1.8 oz sekali pam even period i banyak.



myra: nisa,alhamdullilah bm da brmbah!..1x pum leh dpt 10oz..hm,tp nk tnye smpi bile sy ptut amik fg 8bj/day?stakat arini bru 3ari sy amek 8bj/day..




myra: nisa,smlm sy start tmbh dose jd 8bj.n rs ade sket prubahan arini..mayB die da start effective kot..alhamdulillah!!nway,thanx 2 u..




Ammi@Umi: Nisa, FG yg hari tu dah samapi, Alhamdulillah, susu jadi up semula walau baru makan 1 hari,Btw duit dah masuk tau petang Jumaat.


aku_tulip
: salam nisa..dah sebulan akak amik fngk..memula tu susu mcm x +...tapi dah sebulan amik..alhamdulillah...tambah tak banyak...tapi susu makin pekat..sebelum nie susu akak cair...susu maintain..akak nie susu senang kurang..kadang klu penat ker..ketara sgt kurangnya..tapi sejak makan fngk..klu penat pon tak kurang..



linda: the best part ape tau nisa, malam2 dh tak yah nk bangun...lau baby lapar dgn tenang nyer leh menyumbat kan die susu cap ibu ini..hahaha...baby pon dh tak jaga malam2...nyenyak jer..pastu dapat habit baru ngempeng kat momy die smbil baring..


linda
: hai, saya dh amik pills ni since abis pantang lagi...if rasa susu kurang sy akan mkn 3-5 pills per day then if rasa bnyk sgt2 sy leh stop taking for 4 days...alhamdulillah mmg mujarab...susu bnyk sgt2..but ada COURIOSITY skit...since saya amik tiz pills my period tak dtg pon...rasa2 adakah kerana perubahan homon disebabkan pill ini...anyone??? bleh bantu kah??? malas nk gi jmpa doc lagi..


miza: salam.ari ni dah 12 ari ambk fngrk,so far alhamdulillah,bm maintain.skrg sy ambk 2bj-mrning,1bj -noon&1bj-night.kalo posa,2bj sahur&2bj b4 bed.kalo in between kita nk increase bm?pls comment.tq



ibu dania: alhamdulillah... fg dh meresap ke dlm tubuh ku... mencurah2 keladang gandum.. yes, its work faster if tke it b4 meals compare after... alhamdulillah... thnz to Allah..


adila : salam nisa..wah best sgt rasenye..hari ni pump dpt 12 oz tu pg td ehehe...semalam makan 6 biji pil ni..


hayati: baru satu hari try fngk ni.. susu nak kata byk pun x sikit pun x.. tp breast rasa full jek..hehehe.. sok ingat nak amik 2 x 3 la plak.. now 1 x 3 je..testing..huhu.



littlehero: NISA, ni kak fara ni yang bli fenugreek kat umah aritu, tgh try ni, dah rase b* bengkak sket, alhamdulillah..jom exchange link..



afida: hi semua I started taking d pills kamis lepas. Jumaat dah terasa perbezaannya. Breasts rasa full je, pam dpt EXTRA dlm 2oz per session. N best of all, my son dah tersedak2 blk macam masa sblm 5 months dulu



tini: nisa, sy da dpt fs tu, sy rasa ia mmbantu milk production xputus tp still pam dpt 2oz jak but better than before dpt 1oz jk n susu cepat kering



huda: pil fenugreek ni mmg bagus! seminggu lebih jugak saya makan pil ni baru nampak kesannye. tapi berbaloi-baloi... thanx 2 nisa n fenugreek pills.. sesiapa yg nak mencuba tu, jgn takut2.. anda akan berpuas hati...



Dila: pil finugrek tu best sgt lah..mmg betul2 increase my milk production..tq nisa



mazura: Alhamdulilah, agak berhasil..before this sekali pump dpt 3 oz tp lepas ambil fenugreek ni dpt dlm 5 oz



chuppakidz: nisa, two thumbs up for the fenugreek!



ciknana: tp sometimes x jd jugak xtau maybe sbb letih @ stress jugak.. apepun sy continue.. thanks!



ciknana: salam, mula2 sy try dose 3 biji perday for 3 days tp xde kesan. then sy + dose, 2 biji sekali mkn br ada perubahan.



anum: salam nisa..akak dh try pil tu smlm..alhamdulillah..rs susu makin byk



linda: a'kum nisa..tq linda dh dpt dh pil tu smlm...dh mkn pn 2 biji n result nyer sgt memberangsangkan...rasa susu tu bertambah...



sharina: i stil nak increase kan lagi, jeles tg org lain leh wat stock...so far i mkn 4biji/day.Definately aka order lagi bila stock yg ada ni da abis.tq Nisa!



sharina: salam nisa, alhamdulillah lepas amik FG ni my milk makin banyak, sampai menitik2 kalo da bengkak overflow hehe..1 ari dpt la pam 3oz X 3 session.



kifana: assalamualaikum..alhamdulillah makan pil ni dapat perah 6oz per session..dulu kalau perah dalam 3, 4 oz je..kekadang 2 oz je..kekadang 1 oz je dulu..



kak zue: salam nisa.. tq byk2 ye sbb tlg.. kzue smpai ssh ati sbb susu dh kurang.. pas sehari je makan.. suma dh ok..beli anmum hr tuh kena simpan la dulu..



elva: salam to all.alhamdulillah.i try to take this FG.before susu mmg ssh nak kuar.after try this just for 3 days my susu increase.tq to nisa sbb introduce



kak eta: Salam Nisa, Pagi ni akak baru je consume sebiji pil, alhamdullilah, B bengkak macam dalam pantang, walhal akak da sethun bfeed baby. TQVM kenalkan pil

Friend's Blog

 

Snowdrop™ Design by Haris Noor © 2010